Prezentacja SP12

Ostatnia modyfikacja: 2006-02-01
Jesienna wycieczka.
2017-11-06 20:42   Katarzyna Nejman-Lis, Martyna Sobierajska
     W dniu 17 października 2017 roku wraz z wychowawczyniami i klasą IVb wybraliśmy się na wycieczkę na Wyżynę Krakowsko-Częstochowską. O godzinie 7:00 obie klasy miały zbiórkę pod szkołą. Podczas podróży towarzyszył nam przewodnik, który opowiadał o mijanych miejscach.
     Około godziny 11:00 dotarliśmy do naszego pierwszego punktu wycieczki - Ogrodzieńca. Zwiedzaliśmy tam ruiny pięknego zamku, Orlego Gniazda. Dowiedzieliśmy się o nim wielu ciekawostek, które zaprezentował nam nasz przewodnik.

Następnie wszyscy chętni kupili sobie drobne pamiątki i udali się do autokaru, gdyż ruszaliśmy w dalszą drogę, czyli do Ojcowskiego Parku Narodowego. Tam zwiedzaliśmy Grotę Łokietka, w której ówczesny król Polski - Władysław Łokietek spędził ok. 6 tygodni ukrywając się przed czeskim władcą - Wacławem II. Pani, która oprowadzała nas po jaskini opowiedziała nam bardzo ciekawą legendę o tym, jak pajęczyna uratowała życie polskiemu władcy.

Później udaliśmy się na obiad. Wszyscy zjedli go ze smakiem, ponieważ po długiej podróży byliśmy głodni, a poza tym spożywaliśmy go na zewnątrz w otoczeniu przepięknych drzew.

Po pysznym obiadku poszliśmy na stoisko z pamiątkami, gdzie mogliśmy kupić sobie różne rzeczy, które miały nam przypominać to miejsce.
      Następnie wsiedliśmy do autokaru i ruszyliśmy w drogę powrotną do Łodzi. Widzieliśmy wtedy zamek Pieskowa Skała i Maczugę Herkulesa.
Pogoda podczas wycieczki nam sprzyjała, więc każdy wrócił zadowolony i pełen miłych wrażeń. Około 21.00 podjechaliśmy pod szkołę, spod której odebrali nas rodzice.
Wycieczka okazała się wspaniałą lekcją geografii i historii!

BIP

Edukacja Globalna

Wf z klasą

Szkoła przyjazna dla 6-latka

Zagłosuj na stronę SP 12:
Zag?osuj na nas! Szukaj w Interkl@sie!

sobota

Dziś jest sobota, 18 listopada 2017, imieniny Tomasza, Klaudyny.

Kontakt

Ministerstwo Edukacji i Nauki

Rzecznik Praw Dziecka

Rodzicielska WWW

Nakarm głodne dziecko - wejdź na stronę www.Pajacyk.pl